Аплетът отваря няколко прозореца за различните етапи на симплекс алгоритъма.
След като натиснете бутона New Problem, ще се появи прозорец, в който да въведете броя на ограниченията (constraints) и броя на променливите (variables) за вашата задача. И за двете можете да въведете стойности от 2 до 7.
Появява се прозорец, в който да въведете целевата функция и ограниченията. Трябва да въведете само ненулевите стойности! В този прозорец има три бутона.
След като натиснете бутона Preprocess, се появява друг прозорец с вашата подготвена за решаване линейна задача. В този прозорец има два бутона.
При една от стъпките на постъпковото изпълнение на алгоритъма вие ще имате възможност да изберете променливата, която да се въведе в базиса. Ако задачата още не е решена докрай, ще видите съобщението
"Test for Optimality: Not Optimal! Pick entering Variable."
В този момент радио бутоните под променливине са активирани за тези променливи, които могат да бъдат въведени в базиса. Ако не изберете променлива, а натиснете бутона Next Operation, по подразбиране ще се избере променливата с максималния по абсолютна стойност отрицателен коефициент в израза за целевата функция.
Забележка:
Когато изчисленията се изпълняват по една итерация наведнаж (натиснат е бутон Do a Full Iterate), информацията, която виждате, е използваната от предишната операция. Коефициентите пред управляемите променливи в израза за целевата функция (наречени тук reduced costs) отговарят на последната итерация. Поради това една от базисните променливи има коефициент, различен от нула - той е от предишната итерация.
Цветови кодове в прозорците на
аплета
|
Базисни
променливи |
|
Допълнителни
променливи |
|
Изкуствени
променливи |
|
Променлива,
напускаща базиса |
|
Променлива,
влизаща в базиса |
|
Текущи
стойности на базисните променливи |
|
Свободни
променливи |