I. Библиотеката OpenGL е налична при използване на ОС Windows 98/Me/NT/2000/XP/2003/Vista/7. II. Изтеглете GLUT - the OpenGL Utility Toolkit: http://www.xmission.com/~nate/glut/glut-3.7.6-bin.zip http://www.xmission.com/~nate/glut.html или изтеглете freeglut - open source библиотека, алтернатива на GLUT: http://prdownloads.sourceforge.net/freeglut/freeglut-2.6.0.tar.gz?download http://freeglut.sourceforge.net III. 1. Копирайте всички .dll файлове в системната папка C:\Windows\System или C:\WinNT\System. Това са файловете glut32.dll или freeglut.dll. * За Windows XP или по-ранни версии папката може да е C:\WINDOWS\system32 * Тези файлове могат да се копират и в папката с изпълнимия файл на графичната програма 2. Копирайте всички .h файлове в стандартаната include директория на Visual C++. Това са файловете glut.h или freeglut.h, freeglut_ext.h и freeglut_std.h. * За Visual Studio 2010 - C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\include\gl * За Visual Studio 2008 - C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.0A\Include\gl * За Visual Studio 2005 - C:\Program Files\Microsoft Visual Studio.NET\Vc7\PlatformSDK\Include\gl (в същата папка се намира файлът gl.h) 3. Копирайте всички .lib файлове в стандартаната library директория на Visual C++. Това са файловете glut32.lib или freeglut.lib. * За Visual Studio 2010 - C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Lib * За Visual Studio 2008 - C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.0A\Lib * За Visual Studio 2005 - C:\Program Files\Microsoft Visual Studio.NET\Vc7\PlatformSDK\lib (в същата папка се намират файловете opengl32.lib и glu32.lib) IV. Създаване на проект 1. Създайте Visual C++ проект (използвайте Win32 Project, като за Application Settings маркирайте Empty Project) 2. Укажете зависимостите на проекта Меню Project -> [project name] Properties Таб Configuration Properties -> Configuration dropdown, селектирайте All Configurations Изберете Linker -> Input В полето Additional Dependencies въведете GlU32.Lib OpenGL32.Lib glut32.lib и потвърдете с OK V. Създаване на сорс файл (примерно сорс файлове могат да се изтеглят от Nate Robins's OpenGL tutorials: http://www.xmission.com/~nate/tutors/tutors-src.zip) Редът на директивите inlculde е важен #include * трябва да е след #include и * трябва да е преди #include * Забележка: glut.h включва gl.h, така че не е нужно да се използва #include * не трябва да се използва windows.h Комилиране на проекта с F7, стартиране на проекта с F5.